onsdag 29 juli 2015

Ett jäkla tjat

Rätta mig om jag har fel, men är det inte ett jävla tjat om svensk sommar och om regn? När man jobbar i butik som jag gör är det lätt att det man småpratar om vädret när köpet går igenom kortläsaren och man väntar på kvittot. Och 9,5 av alla är ju så jävla bittra! "Man kunde lika gärna jobbat" - jamen gör de då!
"De är ju så tråkigt, sommarn regnade bort" - jamen kolla på en film, sola solarie, åk utomlands!
"De va ju ingen sommar i år" -jaså?
"De är ju de här man väntar på hela året, sommaren är ju bästa årstiden och så regnar den bort" -varför inte leva lite hela tiden, hela året istället?

Och tjatet om att semestern redan är över, om hur fort 4 veckor går och nu är de långt till nästa ledighet. No shit!

Senaste dagarna har min utsida fått sig en renovering och nu ska jag in och härja en sväng i stan och fixa de sista inför bröllopet på lördag. Som jag ser fram emot det! Den där fina systern utan blodsband ska säga ja. Jovars den där mannen hon ska gifta sig med är bra fin han också :)

Färgade håret idag, med mörkare hår kan man ha jätterosa läppstift. Och känna sig somrig i ösregn. Prova de! 

Inga kommentarer: