onsdag 5 december 2012

Hahahaha

För ett tag sedan skrev jag såhär på Facebook...

Konstigt, när man väntat på och längtat så mycket efter något, och när det ska bli verklighet så känns det så overkligt och dagarna går såååå sakta!

En halvtimme efter jag publicerat statusuppdateringen får jag ett sms av en kompis som hört att jag ska ha barn och undrar när hon ska få veta det? Jag var på väg ut på en joggingrunda men stannade upp och kunde inte göra annat än att skratta.. hahaha, människan är en rolig individ. Några dagar senare är det ytterligare en kompis som pratat med sin sambo om vad jag kunde menat, även där hade en av dem antagit att jag var gravid. Herregud, är folk så besatta av när eller om andra ska ha barn? Är det den enda tanken som poppar upp eller? Har jag missat något?? Jag älskar att höra nyheter om folk som är gravida, det är ju helt fantastiskt. Det är förmodligen det finaste man kan uppleva.


Jag hade en baktanke med att folk skulle börja undra när jag skrev ett sånt inlägg och jag tycker bara det är kul. Det är kul att folk lägger ner så mycket energi på att fundera på andra människor. I det här fallet var det ju två vänner till mig som undrade så det ser jag inte som att de lägger ner tid att fundera över mig, det förväntar jag mig att de gör. Det gör man väl över sina vänner, funderar och ägnar en tanke emellanåt när man inte ses, eller? Jag gör det i alla fall.

Något annat jag tänker på är att det från att gro en tanke hos någon tillslut kan bli ett rykte och det kan gå snabbare än blixten. Nu har jag inte hört på Ica någon som frågat om jag är gravid eller så men ni fattar poängen.

Och till er som fortfarande undrar, det kan ni fortsätta med för det där kryptiska inlägget är fortfarande ingen allmän vetskap. Men snart så, då kanske ni också får veta.. och under tiden kan ni ju fundera ut er egna sanning!

Hahaha, jag tycker fortfarande att det är roligt! Jag älskar att väcka folks nyfikenhet och sen knipa som muren :)

Inga kommentarer: