måndag 7 januari 2013

Jag och min väska

Jag och min väska lever i symbios med varandra. Vi håller ihop i vått och torrt. Den är alltid stor och välpackad. Folk säger att jag alltid är upptagen och iväg och så är det kanske men jag väljer att se det som att jag är på språng, alltid redo liksom. Har under flera år haft det såhär. I perioder har jag kunnat spy på att leva i en väska, men ibland gillar jag det. Nu är det ju för att det är pågående flytt, så nu är det väska, kartonger och två hem att bo i. Jag gillar det men det ska bli jävulens skönt att komma iordning. Få koll på saker och ting. Rensa ur saker man inte ska använda. Har alltid haft en trygg punkt, men aldrig haft riktigt ro att landa i den, nu kanske det är dags för min oroliga kropp att landa lite, känna sig hemma.

Inga kommentarer: