tisdag 20 november 2012

Här sitter jag

och häckar som en lat liten, ja vad fan nu kommer jag inte på någon liknelse.

Jag som skulle va så himlans effektiv, blev plötsligt oeffektiv. Fast så kan man inte heller säga, för allt beror på hur man ser det. Det är mitt motto och har länge varit, eftersom jag är en såndär veligt bestämd person anser jag att välja saker, göra val överhuvudtaget är bland det jobbigaste man kan utsättas för, jag vill ju ha allt. (som där tillexempel, veligt bestämd person, kan man va det?) Lite av varje och varför skulle det vara omöjligt? Jag har aldrig fattat det. Kalla mig trög eller vad du vill. Jag bryr mig inte. För jag tycker så hursomhelst. Mitt motto var det ja, "allt är relativt". Och visst är det så, synd att det inte var jag som kom på det, vad klok jag hade uppfattats då. Jaja, jag säger förmodligen lite andra kloka saker.

Nu har jag suttit här och väntat på att mörkret ska falla så jag ska slippa jogga idag också. Problemet är att alltid när det är som mest mörkt så vill jag ge mig ut. Inte för att det är mörkt men för att jag har lust. Eller kommer lusten med mörkret?

Finns det pris för bästa svammel, borde jag fan vinna det i alla fall, alla gånger om. På tal om att vinna, jag vann en flaska på vin/glögg lotteriet på jobbet idag. Jag valde flaskan jag själv köpt, hoppas den smakar bra, jag ska smutta på den och är den inte god ska jag sätta på korken igen och ta med den till nästa lotteri. Glögg kan man dricka i januari också.

Inga kommentarer: