lördag 13 oktober 2012

Sånt som man behöver fast man inte alltid förstår det

Jag menar att vila sin kropp. Min kropp har skrikit efter vila så länge nu men jag liksom trycker bara på knappen, den där magiska knappen som får det att fungera ett tag till.. En gång för kanske två månader sen planerade jag in och skrev tillochmed i min kalender att jag skulle vara LEDIG och SOVA.. Då har man stort behov sedan länge att varva ner, tror ni de hjälpte? Knappast, en gång va lika med noll kan man säga..

Men så idag, (visserligen ganska förkyld men...) har jag varit inne hela dagen, har inte varit ute en enda gång, har gått i onepiece, okej efter halva dagen bytte jag till mjukiskläder, men ni fattar grejen.. Och jag har NJUTIT! Jag har inte haft behov av att gå ut, och det har liksom aldrig hänt.. Jag brukar få kryp i kroppen och åtminstone gå ut på en liten promenad efter en hel innedag men inte. Och det känns sååå skönt! Jag behövde det, och jag valde det inte, min kropp sa ifrån och jag lyssnade för engångsskull! Prova ni också!

(Okej, jag har tvättat och så har jag pluggat några timmar så en fulländad soffpotatis kan jag väl inte få någon medalj för direkt. Och att krypet i kroppen håller på att ta över mig gör ju inget för jag ska ju ändå sova nu!)

Inga kommentarer: